Saturday, October 9

谈摄影 talk about photographing



不知不觉,爱上了摄影,或许是时机缘故,有机会碰上DSLR,
就开始一连串的狂拍,才发现拍出来的照片跟普通数码相机一比真的略胜一筹,
结果就开始研究他所能呈现的效果,跟朋友研谈,慢慢的就喜欢上了摄影。


在我手上第五个月的这部相机,为我在英国求学,欧洲旅行拍了不少相片,
而且就算它很重,我也甘愿带她攀山涉水,只为能拍出一张好照片。
在这之前,身边就有不少朋友特爱拍照,那是我不懂
但现在,我懂 =)

错过了美的画面多可惜啊,手上这台重量级的相机可以让我记忆犹新,
尤其是当照片洗出来后,不禁感叹他的厉害,也引以为傲。
遇过一些专业摄影人,给了许多教学,慢慢学习,慢慢进步,很开心。


当朋友称赞我的作品时,是我另一种成就感
但说真的,我始终不太习惯这种场面,往往表现得很不自然。
将来还要在伦敦呆上一段时间,现在刚入秋,景色好美,
会乘着现在再去狂拍,说不定有意外的收获 ^^


i never dream that i can have a chance to hold a DSLR camera in my life,
i never think that i will make photographing as 1 of my hobbies in my life.
is all about TIMING!! haha

i was grad to bring ,my sony DSLR around in this few months time,
during my 3 months studies in Liverpool, almost 1 month of Europe trip,
i had captured alots of photo and kinda proud to have this camera because
it can present a very good quality of photo that normal digital camera cant make!

i had meeting some people who also very good in taking photo,
they will teach u how to capture a nice photo, but for me, you have ur own style!
i need to improve myself in the capture skill.
in the future, i believe that the scenery in London will become prettier n prettier..

and yet

AUTUMN IS AROUND THE CORNER~~~


No comments:

Post a Comment